Autor |
Wiadomość |
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Pon 11:21, 28 Lis 2005 |
|
Luki faktycznie ma rację, że PDS przydziela się przed rzutem na ilość rakiet w salwie, ale prowadzi to do ciekawego paradoksu, ponieważ ataki myśliwcó na rakiety rozstrzyga się przed przydziałem PDS.
Wynika z tego, że fightery zestrzeliwują rakiety jeszcze przed rzutem na ich ilość. Jak to rozpatrywać? Pamiętać, że rakiet w salwie jest powiedzmy d6-2?
Ot zagwostka.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Misiołak dnia Pon 15:03, 28 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Pon 12:02, 28 Lis 2005 |
|
?? skąd ta interpretacja? IMO Fightery strzelają do missli i do siebie wzajemnie w fazie point defence (FB1) - czyli już wiemy ile rakiet.
Fightery przydzielamy do ataku grup rakiet ZANIM wiemy ile rakiet jest w grupie (dokładnie jak PD). POtem rzucamy ile rakiet i STRZEALAMY.
Am I wrong?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Pon 12:09, 28 Lis 2005 |
|
FB2, strona 5, punkt 7 "Point defence fire":
"(...)attempted fighter missile/bolt interceptions and screening actions
by fighters are resolved BEFORE actual Point Defence fire is allocated to surviving targets.(...)" - ich pogrubienie, nie moje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Pon 14:46, 28 Lis 2005 |
|
Hmmm
Czyli PD, C1B, i screening fighters atakują PO tym jak rakierty się namierzą (czyli tylko te które wyjdą z D6). Za tym przemawia sformuowanie z FB1 w salvo missiles gdzie najpierw jest rzut D6 a potem ostrzał.
Zaś fightery niezrzeszone atakują pełne 6 rakiet... Za tym byłoby FAQ dośc jednoznacznie
"Can a non screening fighter group intercept a salvo missile?
This is not explicitly stated as being possible, only screening fighters can intercept missiles. If you allow it then it is suggested the fighters intercept against the total number of missiles in the salvo (i.e. six) rather than those that are on target."
Wtedy przechodzące przez pierwsze fightery missle by się rzucało na... Ktyle ile zostało po atku fighterów (K6, K5, K4, K3, K2) i dopiero to ostrzeliwało z PD i reszty...
Co wy na to?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Pon 14:58, 28 Lis 2005 |
|
Zauważ, że w podanym cytacie "screening actions" odnosi sie właśnie do myśliwców osłony. Czyli biją one po rakietach przed przydziałem PDS, czyli przed rzutem na ilość rakiet w salwie...
Rzucanie d5, d4 jest IMO bez sensu, lepszym rozwiązaniem wydaje mi się d6 - liczba strąconych rakiet...
Ale i tak najłatwiej rzucać na ilość rakiet wcześniej, i za taką opcją głosuję!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Pon 15:33, 28 Lis 2005 |
|
IMO mylisz się. Screeninig actions to mysliwce które są przydzielone do obstawy określonego okrętu. I tylko tego. Są z nim "związane". Spójrz w FB1. Tam jest zasada screenu i tam też przy salvo missilesach najbardziej szczegółowe rozpisanie kiedy strzelamy do czego i kiedy rzucamy. I raczej CZARNO NA BIAŁYM
Rzucanie ilości rakiet najpierw mocno przytnie skuteczność rakiet i jestem przeciwny. Właśnie to że musisz prztdzielić PD ZANIM dowiesz się ile naprawdę rakiet leci w grupie jest jednym z ich dużych plusów i daje im szansę przeciążenia obrony plot celu. Rakiety będąc bronią KOSZMARNIE drogą muszą mieć odzwierciedlenie ceny w skuteczności.
A co do tego jak rzucać na to ile rakiet przeszło po ostrzale przez "wolne" fightery - to jestem za metodą moją. Jeżeli większość poprze k6-x to też się zgodzę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Pon 15:46, 28 Lis 2005 |
|
Ooo
Właśnie znalazłeś sprzeczność w regułach - w moim cytacie fighter screen bije przed przydziałem PDSów, a w regułach SML we FB1 fighter screen bije razem z PDS
Pisząc myśliwce osłony miałem na myśli właśnie fighter screen...
No nic, trzeba poczekać, aż wypowie się reszta
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Pon 15:56, 28 Lis 2005 |
|
hmmm ale w FB2 NIE jest nigdzie napisane KIEDY rzucamy na ilość rakiet. A przynajmniej nie jest wprost. Ty przyjąłeś że rzut jest w pkt7 tury po atakach fighterów a przed PD.
Mi bardziej pasuje punkt 6 na sam koniec lub punkt 7 po walce fighterów a przed PD, z tym, że screening fighters są połączone z ostrzałem z PD (czyli działają jako dodatkowe C1B) vs missiles. To gdzie jest rzut k6 zależy od tego do czego strzelają wolne fightery.
PS coś mi się wydaje, że trza będzie napisać uszczegółowieony porządek tury- w oficjalnym strasznie dużo brakuje. :/
PPS UWAGA! w 2 akapicie wkradł mi się błąd. IMO kolejność powinna być taka: ostrzał pełnych grup przez wolne fightery; sprawdzamy ile rakiet z grupy się namierzyło; ostrzał namierzonych rakiet przez fightery osłony (i sprawdzanie ile fighterów zabiły wybuchające rakiety - i to jest powód wydzielenia ataków screenu z ataków PD); ostrzał pozostałych rakiet przez PD
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Pon 23:34, 28 Lis 2005 |
|
luki napisał: |
(...)IMO kolejność powinna być taka: ostrzał pełnych grup przez wolne fightery; sprawdzamy ile rakiet z grupy się namierzyło; ostrzał namierzonych rakiet przez fightery osłony (i sprawdzanie ile fighterów zabiły wybuchające rakiety - i to jest powód wydzielenia ataków screenu z ataków PD); ostrzał pozostałych rakiet przez PD |
Wszystko fajnie, ale nie napisałeś, kiedy przydzielasz PDSy. A zgodnie z cytatem:"(...)attempted fighter missile/bolt interceptions and screening actions by fighters are resolved BEFORE actual Point Defence fire is allocated to surviving targets.(...)" Przydzielasz PDSy po rozstrzygnięciu obrony z fighterscreenu, czyli u ciebie po rzutach na namierzanie...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Wto 11:18, 29 Lis 2005 |
|
Hmmm wydaje mi się, że zdanie 1 pkt 7 jest odpowiedzią. NAJPIERW przydzielasz, POTEM rzucasz na efekt. W cytacie twoim IMO chodzi o PD FIRE.- czyli o skutek OSTRZAŁU z PD a nie o ich przydzielenia. Czyli jest wymieniona kolejność OSTRZAŁU a nie kolejnośc przydzielania celów. Przydzielenie jest najpiew. Potem jest k6. Potem strzelamy w danej kolejności (czyli PD strzelają do WYZANCZONYCH celów jako OSTATNIE).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Wto 11:36, 29 Lis 2005 |
|
tego co pamiętam "allocated" oznacza właśnie przydzielanie.
"BEFORE actual Point Defence fire is allocated" - Przed przydzielaniem ognia PDS. Jeszcze raz: PRZYDZIELANIEM, a nie samym ogniem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:34, 29 Lis 2005 |
|
Włączę się do dyskusji ze znacznym opóźnieniem.
Proponuję kolejność:
1. Alokacja i strzały myśliwców (wszystkich)
2. Alokacja i strzały PDS
3. Namierzanie rakiet na zasadzie d6 - liczbą strąconych.
Zwracam uwagę, że rozwiązanie d6 - liczba trafień jest tożsame z rozwiązaniem
1. alokacja strzałów do pełnych salw
2. namierzanie rakiet
3. strzały do rakiet, które się namierzyły
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Wto 14:00, 29 Lis 2005 |
|
Ładne roziązanie, choć wolałbym od początku jawne ilości rakiet.
Ale niech będzie. Jestem za rozwiązaniem Grzesia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Wto 15:49, 29 Lis 2005 |
|
No to mamy kompromis.
Zgadzma się również i w ten sposób URUCHAMIAMY regułę.
Jednak ten trzeci w dyskusjach się mocno przydaje
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Wto 15:52, 29 Lis 2005 |
|
A widziałeś jaki cwany - my tu się pocimy, a on wpada na koniec z gotowym rozwiązaniem...
Oby tak częściej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|