Autor |
Wiadomość |
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Śro 16:57, 31 Paź 2007 |
|
Z uwagi na problemy z tym scenariuszem, zagrożenie patem itd padła propozycja zmiany zasad sceniariusza. Proszę o wypowiedzi
Oczywiście w chwili zakończenia z uwagi na limit tur, jeżeli zostaną na stole obie strony ro mamy remis z jego wszystkimi kosekwencjami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Czarli
Brat Księcia Felicjana
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou
|
Wysłany:
Śro 17:00, 31 Paź 2007 |
|
Proponuję ograniczyć czas gry do max. 24 tur i jeśli statki obu stron nadal będą obecne na polu bitwy walka kończy się remisem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Śro 17:02, 31 Paź 2007 |
|
ankieta Czarli, ankieta. To niezły sposób na podejmowanie decyzji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czarli
Brat Księcia Felicjana
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou
|
Wysłany:
Śro 17:07, 31 Paź 2007 |
|
Już, już... Oddałem głos na 24 tury, ponieważ anihilacja jest takim scenariuszem, który nie powinien się zbyt szybko kończyć... A w 24 tury prawie na 100% się skończy wystrzelaniem jednej strony... W sytuacji standardowej (nie patowej) oczywiście.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Czw 11:03, 01 Lis 2007 |
|
Odmawiam ograniczania tego scenariusza w przypadku braku rzeczywistego pata. To co proponujesz to zmiana zasad, a nie ich dookreślenie.
W przypadku ograniczenia czasu nie mogę wykorzystać w pełni samoleczenia statków. To tak jakby przegłosować, że intrerceptory nie działają.
Zbyt poważna zmiana, na której traci konkretna flota. Tego głosowanie nie załatwi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czarli
Brat Księcia Felicjana
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou
|
Wysłany:
Czw 12:25, 01 Lis 2007 |
|
Tu Misiołak ma rację. Wcześniej tak na to nie patrzyłem...
Jeśli mamy wprowadzić ograniczenie czasowe, to od tury w której sytuacja zwiastuje pat niech będzie dograne np. 6 rund, i sprawdzenie czy na pewno nic się nie zmieni...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Czw 14:27, 01 Lis 2007 |
|
ubiegłeś mnie Miałem napisać to samo.
Anihilacja dla flot posiadających regenerację (a kilka ich jest) to zupełnie inny scenariusz. Nie patrzyłem na to od tej strony.
Zmieniam pytanie.
W scenariuszu anihilacja, gdy sytacja jest patowa:
1. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata kończymy grę - rezultat remis.
2. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata kończymy grę - rezultat na podstawie Victory Points.
3. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata rozgrywamy jeszcze 6 tur - jeżeli brak zmian rezultat remis.
4. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata rozgrywamy jeszcze 6 tur - jeżeli brak zmian rezultat na podstawie Victory Points.
5. inne (opis)
poproszę o głosy raz jeszcze
ja daję 1.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czarli
Brat Księcia Felicjana
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou
|
Wysłany:
Czw 16:35, 01 Lis 2007 |
|
Zgadzam się. Jeśli obaj gracze się zgodzą na pat walka kończy się remisem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Wto 10:34, 22 Sty 2008 |
|
jako, że temat z ankietą jest zamknięty odświerzę ten. Najnowasze, 52 Signs & Portents Wargamer, do pobrania stąd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Battle report ISA vs. Psi corpse. Anihilacja 5war. I rozstrzygnięcie. Vcitry vs 2x black omega. str 62 jedno zdanko:
"At this point I knew I could simply run my fighters away from the Victory and claim a stalemate but what fun would that be, particularly when the Victory was only twelve damage points from oblivion and potential Psi Corps glory?"
I jeszcze jedna uwaga: ISA gra Matt Sprange....
Czy można to potraktowac jako oficjalną odpowiedź?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Wto 10:42, 22 Sty 2008 |
|
Jak sam zauważyłeś, napisał "stalemate", a nie "draw". To różnica jak między pat, a remis. W tej bitwie mogli sobie pozwolić na pat - nierozstrzygnięcie, a my w kampanii nie mamy tego luksusu. Remis jest rozstrzygnięciem.
Ale nie ma co się czepiać słówek. Z innych postów wynika, że na oficjalnych turniejach na anihilacji z braku czasu podlicza się punkty...
My podjęliśmy inną decyzję, trudno. Jest jak ustaliliśmy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Misiołak dnia Wto 10:43, 22 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wolf
nadporucznik
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ankh-Morpork
|
Wysłany:
Wto 20:29, 22 Sty 2008 |
|
Woof, dałem głos na zastawienie w spokoju scenariusza jak jest :]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ula
emerytowany porucznik
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 9:34, 23 Sty 2008 |
|
Wydaje mi się, że przy tym rozbiciu głosów nasza ankieta - mimo wszytko - jest nieroztrzygnięta..
Należało zrobić dwie ankiety - jedną, czy ograniczamy czas i drugą czy liczymy VP.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
luki
major major major
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?
|
Wysłany:
Śro 9:58, 23 Sty 2008 |
|
cóż, odkopałem stary temat z uwagi na informacje z S&P. Jak słusznie zauważył Misiołak tak na prawdę nic ona nie zmienia. Potwierdz tylko i wyłącznie to, że Mongoose wie i akceptuje to, ze można uzyskać w anihilacji pata. Nie mówi nic o tym co się dzieje PO remisie.
Ustaliliśmy za poprzednim razem, że w kampanii po uzyskaniu pata gra jest uznawana za remis. Pat jest w chwili gdy OBIE strony przyznają, ze nie są w stanie wygrać scenariusza.
Jesteśmy już ograni, o doświadczenia mądrzejsi. Możemy sprawę rozwarzyć raz jeszcze.
Tak na prawdę odpowiedzi są dwie. Po uznaniu pata można:
1. uznać scenariusz za remis.
2. podliczyć punkty zwycięztwa i zgodnie z nimi rozstrzygnąć scenariusz.
Ja cały czas skłaniam się do opcji 1.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Śro 11:39, 23 Sty 2008 |
|
Jestem za opcją drugą z kilku powodów:
- nie wyklucza opcji pierwszej, bo przy równych punktach wciąż mamy remis.
- likwiduje część patów, bo jeżeli przegrywam na VPs to jednak rzucę moje uciekające myśliwce do boju, zamiast grać na remis...
- jest chyba sprawiedliwsza, bo jeśli odstrzelę przeciwnikowi całą flotę poza jednym uciekającym myśliwcem to chyba powinno być to zwycięstwo, nawet jeśli warunkiem scenariusza jest wyżynka do nogi.
Inną opcją, trzecią, jest nie traktowanie myśliwców jako okręty na potrzeby warunków anihilacji. Niestety, dla Cieni na poziomie 3 patrol oznacza to automatyczną przegraną...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:51, 23 Sty 2008 |
|
Pat = Remis
Z powodów fabularnych - celem scenariusza jest całkowite wyeliminowanie obecności przeciwnika w sektorze. Fakt że go wyeliminowaliśmy trochę bardziej niż on nas nie jest zwycięstwem - okręty są nadal obecne i mogą np. uniemożliwić wizytę komisji rozjemczej, która miała przyznać stronie panowanie nad regionem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|