Autor Wiadomość
Misiołak
PostWysłany: Pon 10:35, 12 Lis 2007   Temat postu:

Oczywiście, jeśli ktoś będzie chciał grać na prawdziwe, duże tereny to nic nie stoi na przeszkodzie - trzeba się tylko dogadać wpierw z przeciwnikiem.
jimmor
PostWysłany: Nie 23:26, 11 Lis 2007   Temat postu:

Nie zmieniałbym tego - 'standardowe' pola asteroidów są na tyle małe, że całej floty tam nie upchniesz. Niestety duży cień się zmieści. Ale wydaje mi się, że pola asteroidów zostały przewidziane jako 'tereny umocnione'.
luki
PostWysłany: Nie 21:24, 11 Lis 2007   Temat postu:

a samym początku rozdziału o terenie:

"Unlike other models on the table, stellar debris will block line of sight between ships on opposite sides of it. Ships that are inside stellar debris may fire at ships outside, and vice versa. They may also fire at ships within the same stellar debris."

Tak więc jest jeszcze inaczej - po interpretacji Misiołaka. Misiołak w scouta dostał za mocno... Cóż jak już powiedziałem - nauka kosztuje.

Za to mam inną ciekawostkę:
pole asteroidów; "If attacked while within an asteroid field, a ship will gain the Stealth 3+ trait (or a +2 bonus to Stealth, if it already possesses the trait), whether attacked from within the field or outside, as the asteroids interfere with precise target locks."
Jak rozumiem, to że ja jestem w środku pola i strzelam na zewnątrz przez pół tego pola mi nie szkodzi na celność? Głupie. Chyba bym to zmienił (jako homerule - strzelanie z pola na zewnątrz też kosztuje stealth 3+). Inaczej zasada ta zamienia to pola asteroidów w twierdze. A raczej nie o to chodzi...

Jimmor mam nadzieję, że po tych twoich polach będzie mozna latać? POza tym pomysł dobry.
jimmor
PostWysłany: Nie 13:57, 11 Lis 2007   Temat postu:

Właśnie jestem na etapie tworzenia 11 różnej wielkości 'pól asteroidów' z wykorzystaniem pianki w sprayu. Proponuję ponumerować je komisyjnie 2-12 i losować 2k6 (pola 5-9 zrobię zbiżone do 6 sqr.inch 2-4 mniejsze, 10-12 większe).
Misiołak
PostWysłany: Nie 10:38, 11 Lis 2007   Temat postu:

Na szybko, bo posiedzieć na necie bedę mógł poniedziałek.

Jimmor masz rację, to nie tylko duze załaniają, ale po prostu cały obszar stellar debris (np. dustcloud) zasłania, gdy statki są po jego przeciwnych stronach. Pomyłka wzięła się z tego, że na początku teren robiłem z duzych kamieni, i traktowałem je indywidualnie. Poem doczytałem te zasady co ty, i zrobiłem obszary. Ale źle zapamiętałem to o blokwaniu strzałów.

Przeczytaj p32 akapit trzeci.
To znaczy, że mogłem np. zza dustclouda bzpiecznie skanować warlocka...

Co do rozmiaru obszarów, to faktycznie, standard to ok 2"x3", choć mogą byc większe. Proponuję dogadywać rozmiar terenu przed bitwą.
jimmor
PostWysłany: Nie 10:00, 11 Lis 2007   Temat postu: Teren

Pola asteroidów:

Cytat:
but most will take up an area of six square inches.


A więc 2" x 3". Mam wrażenie, że nasze pola asteroidów są nieco większe. Ponadto nigdzie nie widziałem zapisu, że 'przez duże asteroidy się nie strzela'. Proszę autorów terenu o wyjaśnienia, bo obecność pól asteroidów dość mocno wpływa na przebieg bitew, zwłaszcza ostatniej (choć nieśmiertelne vree-scouty też mi się dały w kość)

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group