Misiołak
 |
Wysłany:
Wto 12:58, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Instrukcji mam masę, bo były w każdym boosterku. Chętnie którąś oddam. Podejrzewam jednak, ze nie wybierasz się w moje okolice, możesz więc dopaść jimmora, lub po prostu kupić jeden boosterek. Niesety, jak większość naszych gier, ta także umarła - już jej nie wydają.
Dodatkową zaletą były fajne statki.
Jeden z dodatków: (Najlepsza była podstawka Pirates of the Spanish Main)
http://www.rebel.pl/product.php/1,645/9769/Pirates-at-Ocean-s-Edge.html
Zrobili coś podobnego w kosmosie, ale nie wiem na jakich zasadach:
http://www.bard.pl/150,918,Produkt.htm |
|
luki
 |
Wysłany:
Pon 9:26, 13 Wrz 2010 Temat postu: kosmiczny proto system |
|
Proto system walk kosmicznych wymyślony w 5 minut w trakcie jazdy do Siedlec.
Marek mnie ostatnio męczył, żeby go nauczyć Babylon 5. Jako, ze B5 nie miałem, to na szybko wymyśliłem coś takiego, co okazało się w miarę niezłe i na tyle łatwe, że pięciolatek nie miał z tym problemu.
Do gry użyłem kartki A4, długopisu, monety (jako losomatu) i wizytówki (jako przymiaru).
Założenia. W turze muszą zostać aktywowane wszystkie statki. Aktywowane są naprzemiennie po jednym przez obie strony. To, która strona zaczyna jest określane rzutem monety. W jednej turze statek może się ruszyć do odległości maksymalnej w dowolnym kierunku (zwroty dowolne) lub strzelić. Statki nie mogą się nakładać, nie blokują linii ruchu lub strzału. Uzbrojenie umieszczone jest w wieżyczce, ostrzał 360 stopni, nie ma żadnych nakazanych celów. Można mierzyć wszystko i zawsze.
Tarcze. Niektóre okręty są wyposażone w tarcze. Tarcze zatrzymują ostrzał z działek krążowników na 50% (czyli na orzełku lub reszce – decyduje atakujący); ostrzał z działa krążownika bombardującego na 25% (czyli na powtórzonym orzełku lub reszce – decyduje atakujący). Są nieskuteczne przeciw torpedom.
Statki. Jako miernika dystansu użyłem wizytówki. Długi to długi bok, krótki to krótki. Wszystkie dystanse mierzymy do mniej więcej środka symbolu.
Lekki/niszczyciel
Punkty uszkodzeń - 3
Zasięg ruchu – długi
Zasięg strzału – krótki
Niszczyciel jest uzbrojony w torpedy. Strzela jedną torpedę na turę, torpeda zadaje 1 punkt uszkodzeń. Nie zatrzymują jej żadne tarcze. Najlepsze do atakowania jednostek z tarczami.
Krążownik
Punkty uszkodzeń - 6
Zasięg ruchu – krótki
Zasięg strzału – długi
Krążownik jest wyposażony w tarcze. Strzela z działek szybkostrzelnych dwa razy w turze. Może dowolnie dzielić ogień, ale oba strzały muszą by zadeklarowane od razu. Działko zadaje 1 punkt uszkodzeń. Świetny do niszczenia niszczycieli.
Krążownik bombardujący
Punkty uszkodzeń – 6 lub 4 (testy)
Zasięg ruchu – krótki
Zasięg strzału – długi x 2
Krążownik bombardujący jest wyposażony w tarcze. Krążownik bombardujący jest wyposażony w ciężkie działo zadające 2 obrażenia 1 strzałem. Ma jeden strzał na turę. Może zniszczyć wszystko.
Zabawa. Rysuje się po kilka takich samych statków dla obu stron i się jedzie. Wygrywa ten, którego statki zostaną na planszy. Statek w ramach aktywacji może uciec w nadprzestrzeń. Pozwala to ocalić okręt przed zniszczeniem – bezcenne dla pięciolatka!
Jak wygląda pole walki pod koniec – zapraszam do obejrzenia skanów. Trójkąty to lekkie, kwadraty to krążowniki, trójkąty + kwadraty (w wersji późniejszej okręgi) to krążowniki bombardujące. W wersji ze skanów lekkie strzelały jeszcze z działek tak jak krążowniki, ale okazały się zbyt lekkie i bez sensu. Więc to zmieniłem.
Spisałem to po to, żeby mi nie uciekło. Mam zamiar jeszcze w to zagrać. Może z użyciem kostki. Można też przerobić odległości na centymetry lub cale (wizytówka miała 9x5 cm)... Poza tym, może ktoś z tego skorzysta. Mam nadzieję, że się będzie dobrze bawił i podzieli się tu wnioskami.
Coś kiepskie te scany wyszły...
4 niszczyciele, 1 krążownik i 2 krążowniki bombardujące na stronę
2 niszczyciele, 2 krążowniki i 1 krążownik bombardujący na stronę
 |
|