FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna
»
Zasady
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
jimmor
Wysłany: Pią 15:27, 16 Lis 2007 Temat postu:
Z oficjalnego FAQ:
Q. Does the Shadows’ Hyperspace Mastery allow them to jump in and out of a battle, or are they restricted to either coming in or out in the same way as other ships?
A. Same as other ships, I am afraid.
Q. Can the defending player’s fighters move normally in the Ambush scenario? If so what do they roll to do so.
A. The Attacker automatically wins Initiative in the first turn. The Defending player may only act normally with his ships if they first pass a Crew Quality check (target number 10). If a ship fails this check, it must move 6” (or up to it’s maximum speed if less than 6) in a straight line. The defending player’s fighters may all act normally.
luki
Wysłany: Czw 13:05, 15 Lis 2007 Temat postu:
to nie wszystko, bo jak by się okazało, że przeciwnik wystawi siły małe to wtedy wychodzisz resztą floty i robisz BUM! To nie jest tak łatwo.
Same hermesy nie dają możiwości wykończenie zwycięzko scenariusza niezaleznie od tego co wystawi przeciwnik (no chyba że wstawi pełną obsadę, ale wtedy będą dobre skany)
Ogólnie nie podoba mi dualizm takiego rozwiązania XP tak VP nie....
Misiołak
Wysłany: Czw 12:58, 15 Lis 2007 Temat postu:
E tam ucieknięte. Rónie dobrze mógłbyś od razu same hermesy wystawić. A tak dostaniesz 1-2exp za zajadanie chrupek i oglądanie meczu. Ale kosztuje cię to związanie sił w tej bitwie, no i przeciwnik będzie dysponował większą siłą ognia... A jak wszystkim (na planszy) uciekniesz to przeciwnik dostaje VPSy za pole. Więc nie tak łatwo wygrać.
luki
Wysłany: Czw 12:50, 15 Lis 2007 Temat postu:
nie tylo cienie. przykład:
robię sceariusz Recon run (osławiony) na powiedzmy WAR
wystawiam na przykład 4xhermes 1x omega 1x warlock 1x omega command 1x raid
na pole wychodzą hermesy. W szybkiej akcji skanują i uciekają. powiedzmy że zeskanowałty na tyle, ze jakby były same to scenarisz wygrany. Ale jak doliczymy to co w hiperze.... sorry.
Także raczej byłbym za jednolitym układem. Jak są wpisane w rozpiske okręty to:
1. Dostają XP
2. W razie czego liczą się jako ucieknięte.
Misiołak
Wysłany: Czw 12:06, 15 Lis 2007 Temat postu:
Poszukam. Problem pojawia się tak na prawdę tylko w przypadku cieni. Reszta musi mieć conajmniej połowę floty na planszy. WIęc zawsze swoje vps zdobędziesz. Faktycznie Cienie w scenariuszach z hiperprzestrzenią mogą teoretycznie nie wyjść wcale...
Rzucę na rulemasters
jimmor
Wysłany: Czw 12:02, 15 Lis 2007 Temat postu:
Cytat:
Zresztą na oficjalnym forum gdzieś było że liczą się za 0vps dla przeciwnika. Można poszukać.
Poszukaj. Dla mnie flota ucieka jako całość jeżeli nie ma jej na stole - bo może się okazać w jakimś scenariuszu, że po policzeniu ich za 0VP okaże się, dzięki nie wychodzeniu wygarały.
Misiołak
Wysłany: Czw 10:27, 15 Lis 2007 Temat postu:
Okręty w hiper nie są ucieknięte. Ale nie-cienie nie mogą ich wystawić z hipera na pole bez ich floty, więć muszą zostać w hiperze do końc (po ucieczce reszty). Nie dają VPs, bo dlaczego. Zresztą na oficjalnym forum gdzieś było że liczą się za 0vps dla przeciwnika. Można poszukać.
luki
Wysłany: Czw 10:09, 15 Lis 2007 Temat postu:
2. klaryfikacja jest oficjalna.
http://www.mongoosepublishing.com/phpBB2/viewtopic.php?t=31441&highlight=ambush
i jeszcze nieoficjalny szczegół: jak działają fightery? ... odpowiedzi brak
http://www.mongoosepublishing.com/phpBB2/viewtopic.php?t=30664&highlight=ambush
kolejne pytanie:
6. okręty dostają XP za bycie. A jak jest z punktami zwycięstwa? Czy jak strona mająca okręty w hiper uciekła wszystkimi okrętami z pola kończąc scenaiusz to za te okręty w hiper liczą się VP jak za ucieknięte także?
jimmor
Wysłany: Czw 9:39, 15 Lis 2007 Temat postu:
1. POwinny dostać PD wszystkie - na potrzeby innych bitew z kampanii są w tej turze 'użyte'.
2. Jeżeli jest to oficjalna odpowiedź...
3. Antyfightery i interceptory można przekazywać tylko raz, proponuję uznać, że mnożenie za IDF następuje przed fazą przekazywania.
luki
Wysłany: Czw 9:15, 15 Lis 2007 Temat postu:
aha jeszcze co do pkt. 3
Jak escort zrobi IDF to może przekazywać swoje PODWOJONE AF. Żeby nie było. Czyli Escort z 4AF po zrobieniu IDF może przekazać 8AF.
Misiołak
Wysłany: Czw 9:09, 15 Lis 2007 Temat postu:
1. Zwykle conajmniej połowa floty musi być na stole. Jeśli wystawiasz ją na odstrzał, by reszta w hiperze dostała po 1exp i dajesz przeciwnikowi po 2 exp za zwycięstwo to proszę bardzo. Ci w hiperprzestrzeni oglądają bitwę przez przekaz/skanery i się uczą.
2., 3., 4. Tak
Czarli
Wysłany: Czw 9:09, 15 Lis 2007 Temat postu:
Ad 1. No cóż, statki wychodzą do bitwy, nie mogą być wykorzystane w tej turze ponownie itd. więc uważam, że ten jeden XD powinny dostawać.
Ad 2. W pierwszej turze jest to całkowite zaskoczenie i sprawdzasz, czy twoja załoga zdążyła jakoś zareagować, więc uważam za oczywiste, że od drugiej tury obie floty działają już całkiem normalnie.
Ad 3. Zgadzam się z tobą Luki, AF przekazywany tylko raz (z jednego statku) ale jeśli escort da IDF to może przekazać pełną sumę AF dla innego statku. Możesz zrobić łańcuszek, że jeden Escort robi IDF, oddaje 50% swojego AF drugiemu, tamten też robi IDF, przekazuje własne na inne statki itd. i możesz mieć całą flotę z niezłym AF'em, ale nie jeden statkek z przepakowanym... No chyba, że masz kilka Escortów w zasięgu.
Ad 4. Wiedziałem
Ad 5. Jak to mówią, skleroza nie boli. Proponuję AP na poprawę pamięci. Działa lepiej niż bilobil
luki
Wysłany: Czw 1:15, 15 Lis 2007 Temat postu: pytań parę
Parę pytań mi się urodziło:
1. XP dla statków w bitwie uczestniczących ale na stół nie wychodzących.
Prawdę powiedziawszy pomysł poddał mi Misiołak recon runem.
W każdym scenariszu dopuszczającym hiperprzestrzeń jest pewien problem. Czy okręty będące w hiperprzestrzeni przez całą bitwę powinny dostać XP? W sumie jest to symaptyczny sposób na zarobienie XP bez ryzyka.
np: zakładamy, że oddaję scenariusz i o tym wiem. ALE jest mozliwośc hiperprzestrzeni. więc wystawiam co moge w hiperze, resztę na stół. W hiperze ustawiłbym głównie jednostki wolne, słabe, które by nie miały np możliwości czy szans na ucieczkę. Przegrywam scenariusz. I wszystkie te okręty dostają XP. Mimo, że na stole nie były. W sumie nie wiem jak to rozwiązać.
2. scenariusz ambush. Uznajemy (mam nadzieję) klaryfikację do założeń podaną na oficjanym forum? Chodzi o to, że w drugiej turze okręty obrońcy działają normalnie i nie trzeba już niczego rzucać.
3. porzyczanie porzyczonych Anti Fighterów przez escorty. Pomysł na combo z forum oficjalnego. Escort daje swoje AF drugiemu escortowi, który to je wszystkie daje dalej. W grę wchodzą jeszcze mnożniki z IDF special action, ale to już szczegół. Nie ma przepisów zabraniających takiego działania, a byc powinny.
Propozycja: AF z escorta mogą być przerzucane tylko RAZ. Akcja specjalna Intensify Defoensive Fire! działa tylko na własne AF. Zakaz najbardziej uderzy Czarliego, trochę mnie, jimmora i chyba ulę (my możemy mieć escorty z other duties), ale IMO zakaz powienien być. I to oficjalny.
4. "A ship carrying an Admiral may give him a new Admiral trait in exchange for five XP Dice." wiedzieliście o tym?
5. hmmm wiedziałem, wiedziałem ale już zapomniałem...
Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna
»
Zasady
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy administracyjne
----------------
Administracja
FORUM UKRYTE
RPG
----------------
WH40k
Gothic (BFG)
KC
Bitewne
----------------
Ogólnie
Ogólnie o FS:A
Raporty bitewne
X-wing
Technologia
Ogólnie
Wargaming Historyczny
Zasady
Ogólne pogaduchy mordheimowe
Kampania I
Firestorm Armada
TPOL
Mordheim
Komputerowe
----------------
Ogame
Ogólne o X-Wing
Nasze gry
HANDEL
Builds
WORLD OF TANKS!
Guild Wars
Off topic
----------------
Kantyna
LARP PIRACI 2
Babylon 5 - A call to arms 2ed
----------------
Ogólne
Zasady
Raporty bitewne
V kampania
Kampania III oraz IV
II kampania
I kampania
MOD
Full Thrust
----------------
Zasady
Taktyka i strategia
Stocznia
Wieści z frontu
Oficjalne Home Rules
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin