Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 P&P Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Wto 9:03, 08 Wrz 2009 Powrót do góry

Właśnie jestem w trakcie dość gruntownego zapoznawania się z podręcznikiem. Zmiany ogólnie są ciekawe i chętnie je przetestuję w czasie wolnym.
Mam też kilka Very Happy uwag/pytań:

- Shadow Fighter - jak rozumiem tarcza w dogfighcie się nie ładuje co turę. Bo jak tak, to mamy niezniszczalnego fightera...
- Demos, G'Vrahn w dół - chyba dobrze (demos na pewno...)
- Oficjale nowe statki i rulesy - bardzo fajnie.
- Nowa mini kampania wygląda ciekawie i szybko
- Gaimom się nie przyglądałem, ligom też nie.
- Shadow Stalker zrobił się mało sympatyczny, konwersja beamów też nie jest zła.
- Zmiany w drakhah mi się nie podobają. CSD jest bez sensu, Amu z H5 była całkiem ok.
- Centki z Hunting packami mogą być bolesne,
- Dilgarów boję się bardziej ale coraz bardziej mnie kusi zagranie nimi.
- Dwa claweagle dla Drazi; Niale dla ISA = WRESZCIE!
- Raidersi wyglądają całkiem ciekawie.
- zmiany we Vree też chyba raczej na "tak być powinno", no i ten super carrier...
- Reguła małych statków... O ile dobrze zrozumiałem to jak się bierze patrol choice złożony z dwóch to muszą być one w eskadrze/eskadrach z INNYMI statkami. Nie mogę same stworzyć eskadry...
- Nowe FAPY mi się podobają.

To chyba tyle. Prosiłbym o jakieś info czy to co zboldowane dobrze pojąłem... No i może ktoś skrobnie własne przemyślenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Wto 9:39, 08 Wrz 2009 Powrót do góry

Shadow fighter jak najbardziej odnawia tarcze co turę. Pamiętaj jednak, ze w każdej turze zwykle dwa razy bierze udział w dogfight - raz jak atakuje i raz jak go atakują.

Piracka minikampania jest nie do wygrania dla obrońcy systemu. Najeźdźca łatwo zbiera 10 raid w okrętach i po sprawie. Zgraliśmy z Czarlim 3 czy 4 kampanijki różnymi flotami i w różnych systemach.

Hunting pack został uznany na forum za przegięty i raczej nikt go nie stosuje

CLaweagle będą budzić postrach... Skoda, że są z tak póżnego okresu, bo brałbym je piratami.

Piraci są fajni. Nawet bardzo, jak podrasują pożyczone statki ligi. Drazi lub Vree z interceptorami, ew. szybki statek z afterburnerem do automatycznego wygrywania blokad Twisted Evil

Statki podwójne muszą być w szwadronie - nie jest napisane, że nie mogą być w szwadronie ze sobą. Przynajmnie ja nie znalazłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Wto 9:52, 08 Wrz 2009 Powrót do góry

Własne przemyślenia?

Dodatek generalnie jest udany. Wprowadza sporo równowagi tam, gdzie jej brakowało. Bazy kosmiczne są fajne, ale trochę niedorobione. W pierwszej inkarnacji (beta) dodatku moduł panerza był przepalony - teraz przycięli go tak, że nikt go na pewno nie weźmie. Trzeba by też lepiej opracować zasady baz w kampanii, bo obecnie lokacji bronionej deathcloud'em nie da się zdobyć (brak bitew na poziomie armageddon).

Lotniskowiec Vrre jest fajny - jak się schował za dustcloudem to wypuścił wszystkie myśliwce, mój młody cień podskoczył ciut za blisko i... po tym jak go zaczeły obierać tzymmy ledwo uciekł w nadprzestrzeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Wto 10:32, 08 Wrz 2009 Powrót do góry

Hmmm...

Strasznie szkoda tej kampanii. Jako, że jest szybka i na dwóch graczy to miałem nadzieję się nią pobawić... Może dałoby się jakoś ją naprostować...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Wto 10:48, 08 Wrz 2009 Powrót do góry

Nasze pomysły, to przede wszystkim uniezależnienie szukania bazy piratów od ewentualnych zwycięstw czy porażek. W przeciwnym wypadku, flota piracka gdy osiąga 6-7 raid ma juz właściwie zwyciestwo w kieszeni. Nawet jeśli poniesie jakieś straty, to prawie na pewno zwycięży i wszystko sobie odkupi.

Inny pomysł, to obowiązek wystawiania się na bitwy - wtedy piraci, choc pewnie dadzą radę uciec w niesprzyjających warunkach, to jednak jakieś straty poniosą.

Polecam także wprowadzenie ograniczenia taktyki softly, softly, tak, by nie można było zmodyfikowac scenariusza na blokadę. Jeśli wypadnie z kości to trudno, ale jeśli dzięki modyfikowaniu szanse na to rosną do 1/2 to robi się nieciekawie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Pią 10:47, 25 Wrz 2009 Powrót do góry

Hmm ostatnio znów czytałem tą kampanię. Może Jimmora się uda namówić na grę... Wink

Przemyślenia:
1. Raidersi muszą się wystawić do scenariusza choć jednym statkiem i nie mogą uciec (wyjść za stół, dać Initiate Jamp Point!) przez:
- 1 turę dla Softy Softy
- 2 tury dla Buisnes as ususal
- 3 tury dla All Out

2. Zmiana warunkach zwycięstwa:
- dla frontier world - 100 RR lub 10 Raid
- dla setteled world - 150 / 200 RR lub 15 Raid
- dla core world - 200/300 RR lub 10 Battle
To powinno trochę wydłużyć grę.

3. Zmiana w siłach na scenariusz:
Raidersi mogę wystawić do bitwy nie całą flotę lecz ilość fap odpowiadającą broniącemu zmodyfikowaną przez scenariusz +1.
Np. Z kości wychodzi, że broniący ma 4fap.
- Scenariusz call to arms Raiders może wystawić 5fap (w CTA strony z założenia mają równe siły)
- Scenariusz ambush raiders wystawia 3fap (w ambush atakujący ma 2fap mniej do tego +1).
Pozwoli to uniknąć sytuacji masakrowania obrońcy w późniejszych turach kampanii gdy np wyjdzie że obrońca może wystawić 3fap a Raidersi wyjdą do convoy duty całą flotą 8fap.

4. All out Assault assasination. Ilość RR za zabicie celu zależne od jego wielkości:
- 12RR za war level ship
- 8RR za battle level ship
- 4RR za raid level ship
- 2RR za skirmish level ship
- 1RR za patrol level ship
Może to spowoduje branie trochę większych okrętów za cel...

5. Wyłączenie +-1 w sofy softy jest IMO bardzo dobrym pomysłem.

Komentarze (szczególnie od praktyków) mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)