Autor |
Wiadomość |
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 16:28, 19 Lip 2010 |
|
Myślę o wersji BAB5 JIM.01. Na razie jest to kupa luźnych pomysłów...
Pierwszy z nich. System obrażeń i krytyków. Zamienić dwa rzuty jednym:
- rzut na przebicie pancerza. Jeżeli pancerz zostaje wyrównany - draśnięcie
- jeżeli pancerz zostaje przebity o 2 lub więcej - krytyk
Np:
Zwykła broń trafiająca w hull-5 "5" zadaje tylko draśnięcie, czyli bez DD - 0 obrażeń
Broń SAP trafiając w hull 4 "4,5,6" zadaje krytyka
Skutki:
Hull 6 robi się niewrażliwy na broń bez AP lub co najmniej DD
Broń SAP robi się bardzo skuteczna przeciw lekkim kadłubom, przebija je na wylot
Muszę całkiem przemyśleć beamy, prawdopodobnie trzeba będzie użyć któregoś systemu alternatywnego, np 1/2-5/6 (2 hity + przerzut + krytyk)...
Tarcze i myśliwce - obryeają zawsze normalnie, wystarczą hity.
Nad TL jeszcze muszę się zastanowić...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jimmor dnia Pon 16:31, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 9:18, 20 Lip 2010 |
|
Kolejny luźny pomysł. Zrezygnować całkowicie z Crew. Dwukrotnie zwiększa koszt 'rachunkowy' a jednocześnie wpływ na jakość gry jest jakby mało imponujący... Jedyny istotny element tak naprawdę to skeleton crew - który tak naprawdę można ogarnąć krytykami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czarli
Brat Księcia Felicjana
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou
|
Wysłany:
Wto 10:06, 20 Lip 2010 |
|
A co z abordażami? W bitwie z Misiołakiem praktycznie w 1 turę sciął mi 80 crew na Juyace swoimi komandosami. Zdjęcie crew będzie powodowało całkowite przebudowanie systemu abordaży (breaching pody, okręty szturmowe, claweagle itp.), chyba, że chcesz to ustalić, że komandosi będą wbijali się w damage (którego większość okrętów ma znacznie mniej niż crew) a przez to będą jeszcze bardziej przegięci.
Co do twojego systemu obrażeń... co z taką flotą jak Abbai która broń i AP lub DD ma dopiero od war w górę. Oznacza to, że okręty z hull 6 będę mógł zniszczyć jedynie poprzez taranowanie ich, ewentualnie całą flotę będę musiał wystawiać na okrętach z beam'em co uszczupla wybór dla Abbai do 5 okrętów. A niskie beamy Abbaiów są dość kiepskie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 12:56, 20 Lip 2010 |
|
System abordażu jest oczywiście do przemyślenia. Tak naprawdę Gaim są chyba jedyną flotą dla której użycie abordażu jest rozsądną taktyką, a i to nie na każdego. Myślę, że fakycznie będą wbijali obrażenia, tyle że nieco mniej (np. nie 2-5 a 1-4).
Jednocześnie systemu nie przewiduję do użycia z istniejącymi okrętami - jego centrum ma być tworzenie własnych flot. Dasz swojej wersji Abbai AP zamiast TL i będzie dobrze. Generalnie przepisy będą zbalansowane w ten sposób, by nie opłacało się wkładanie hull 6 na nic mniejszego od Raida, poza naprawdę specyficznymi zastosowaniami. No i zamierzam dopuścić okręty z hull 3. Już się cieszę na myśl o krążownikach pomocniczych...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czarli
Brat Księcia Felicjana
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou
|
Wysłany:
Wto 13:12, 20 Lip 2010 |
|
No, ok... trochę mnie ułagodziłeś
A co do zastosowania abordaży, to Brakiri mogą to zrobić chyba nawety lepiej niż Gaimowie... bo Gaim mają duże ilości troopsów na raidach, a Brakiri na skirmishach
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:57, 20 Lip 2010 |
|
Ale nie mają breaching podów. A wykonanie klasycznego abordażu jest naprawdę trudne
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Wto 14:29, 20 Lip 2010 |
|
Nie jest, jeżeli masz hiperkę, a przeciwnik jest "Lumbering". Zresztą nawet bez hiperki, możesz mu zastawić drogę statkami lecącymi od czoła. Gorzej, jeśli jest zwrotny, albo cię przejrzy. Wtedy może się wywinąć.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czarli
Brat Księcia Felicjana
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou
|
Wysłany:
Wto 14:29, 20 Lip 2010 |
|
No prawda, ale wykonalne i śmiertelnie niebezpieczne...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:34, 20 Lip 2010 |
|
lumbering, dość wolny i z niższą ini, bo żeby zablokować coś co ma 8 prędkości trzeba ze trzech statków w linii ruszających się przed celem. Ewentualnie szwadronu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Misiołak
kawalerzysta desantowy
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)
|
Wysłany:
Wto 14:39, 20 Lip 2010 |
|
Swadron tak, ale jeśli lumbering ma duże ini, to ruszysz szwadron przed nim bo przegrywający ini pierwszy rusza statki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jimmor
Generalissimus
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:48, 21 Lip 2010 |
|
Kolejny luźny pomysł - stosy myśliwców.
Myśliwce można stackować, max po 3 podstawki. Pozostawiłbym zapis dot. max ilości myśliwców / br podów wchodzących w base-contact. Uprościłoby to nieco ruchy, zwłaszcza wielkich grup myśliwskich. Oczywiście do przemyślenia cała walka (dogfight) i zasady escortowania.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|